Založ si blog

Co s romskou otazkou?

„Čo máme jesť? Čo máme jesť?“ kričali na starostu Rómovia a bránili 3 vrecia zemiakov, ktoré pred jeho očami ukradli vo vedľajšej dedine. Bol rád, že nedostal po hube.

Toto sa udialo v jednej z malých obcí košického kraja. Ono to vyzerá ako scéna z undergroundového filmu ale bohužiaľ je to realita. Celé to opisoval takto:

„Isiel som do mesta kupit pre zenu nejake damske oblecenie a damske tenisky. Z cesty som videl ako dvaja Romovia nakladajú zemiaky do svojej starej škodovky. Zakričal som na suseda, skočili sme do môjho warburgu a išli sme za nimi, že ich doženieme a vrecia nám vrátia. Z poľa ukradli tri plné vrecia zemiakov a mierili do vedľajšej dediny, na konci ktorej mali svoju osadu.

Kym sme ich dobehli, boli už vo dvore a tak sme tam autom vpálili aj my. Vyrušili sme ich pri vyberaní vriec z nove auta. Keď sme ich upozornili na to, že tie zemiaky nie sú ich a že ich ukradli, mali ste vidieť, čo sa začalo diať. V priebehu pár minút ich bolo na dvore dosť veľa na to, aby nám poriadne vyprášili kožuchy. Keď som chcel volať políciu, vytrhli mi mobil z ruky a bol som rád, že si to odniesol len môj mobil.

Kričali na nás, že čo majú jesť? To, že niečo ukradli ospravedlňovali tým, že nemajú čo jesť! Keď sa atmosféra zhusťovala a začalo nám hroziť, že naozaj dostaneme po hube, sadli sme bezradne do auta a chceli za ich kriku a búchania po kapote odísť. Bohužiaľ som nenaštartoval.

V ich dvore. Nebolo mi všetko jedno. S malou dušičkou som vyšiel z auta von a pokorne ich poprosil aby ma vytlačili, že nič z toho nebudem robiť. Vlastne by som mal byť rád, že mi pomohli v núdzi. podme radsej pozerat basketbal live.“

Toto nie je jediný bezradný starosta, ktorý je vystavovaný takýmto zločinom.

Čo s tým?

Mam toho dost

23.04.2014

Nadpis clanku som napisal tak jemne, tak, ako by sa to patrilo napisat v spolocnosti ludi, ktori nikdy nenapisu tu holu pravdu, ako ju citia, ci vidia, ale zo strachu pred niecim neviditelnym, Snowdenovskym, mozno obhajobou politickej kultury ju radsej nenapisu. Zo strachu??? Pred cim? ….Pred kym?…snazime sa tu vsetci pisat inteligentne, ved nepiseme do Noveho Casu, ale mozno by [...]

Tentoraz Londyn

20.04.2014

Je ráno. Hostel nie práve v blízkosti hocičoho v Londýne známeho. Rozpočet zavelil. Dnes žiadny lístok na metro za strašné peniaze. Pobehám si veci podctivo peši. S neskorým vstávaním, vyzbrojený len flaškou vody vyrážam do ulíc. Ako ma mesto dnes opäť presvedčilo, kto sa nestane majster v plánovaní, musí sa potom bolestivejšie stať majstrom improvizície na poslednú [...]

Cesta do Toronta

15.04.2014

Tentokrat nastupujem na Greyhound bus linka Toronto – Chicago. Chalan, co nakladal batozinu si zlozil sluchatka z usi a zaceril sa na mna. „Vidim, ze mas tricko Gogol Brodello a skvele tenisky. Prave ich pocuvam.“ Toto sa mi poslednu dobu stava dost casto. Ludia ma oslovoju na uliciach, v dopravnych prostriedkoch, v hosteli….“ I like your t-shirt.“ Mam dve [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 07:38

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 19692x
Priemerná čítanosť článkov: 1969x

Autor blogu

Kategórie